Brev:
Får mine børn for meget eller for lidt mad samt mælk?
10. august 2009
Alder:
5 mdr.
Får mine børn for meget eller for lidt mad samt mælk?
Hej Helen
Jeg syntes skemad er lidt af en junglen og jeg er i tvivl om hvor vidt jeg giver mine børn for meget eller for lidt mad samt mælk?!
(Jeg er mor til 2 tvillinge drenge på knap 6 måneder)
Vores dag ser således ud:
(De indtager NAN1 og alt deres mos & grød er hjemmelavet)
06.00/07.00 - vågner
08.00 - Flaske 160 ml hver (Levner mellem 10&60 ml - hver gang ved flaske hele døgnet pånær nat)
09.00 - 09.30-10.00 - Lur nr. 1 (Kan ikk få dem til at sove længere om formiddagen)
11.00 - Flaske 160 ml
12.00 - Risgrød efterfuldt af Svenskemos (min. 1/2 dl hver)
12.30 - 14.00 - Lur nr. 2
14.00 - Flaske 160 ml
15.00/16.00 - Æbelmos &/eller Sveskemos + lidt vand af kop
16.00 - Lur nr. 3
17.00 - Flaske 160 ml
18.30 - Broccolimos (min. 1/2 dl hver, nok os mere) + lidt vand af kop
19.30/20.00 - Aften flaske - 160 ml (Går til nat efterfølgende)
Nætterne er ustabile - vågner mellem 1-2 gange hvor de vil have mad, igen for de 160 ml, drikker det hele.
Lurene om dagene er også meget ustabile, afhænger af mange ting for hvor længe de sover, men de for som regel 3 lure.
Mine spørgsål er flg.:
1. For de for lidt/meget mad & mælk ?
2. Synes jeg giver dem rigtig meget Sveskemos, da de har bøvlet med maven siden de var små. Det hjælper på deres mave men er nu kommet i tvivl om jeg giver dem for meget sveskemos og om man overhovedet kan det?
3. Jeg giver dem ikke D-dråber pga. de ikk kan tåle dem i maven, har blevet Matas & ACD dråber, begge dur ikke, kan du anbefale andre?
4. Hvornår man jeg introducere 3. skemåltid? Tænker at det skal ligge om morgen evt. havregrød eller øllegrød.
5. Hvor meget vand skal de have?? Det er godt nok begrænset hvor meget jeg for i dem. De for af små snaps glas, vil ikke drikke vand af sutteflaske.
6. Kan du give nævne nogen grønsager/frugter der er bedst af give dem nu hvor de døjer med træg mave?
På forhånd Af Hjerte Tak !
Tvillingmor